Självkänslan som är för rädd för att visas

Man kan ju undra, vad beror det igentligen på? Man kan fråga sig själv hur blev det såhär vart fan försvann självkänslan? För mig är svaret du. Du tog den med dig. Vet att det inte är sant men ibland när jag tänker på det finns det bara ett svar, jag var inte bra nog, du var inte stolt nog, det var mitt fel därför är du borta. Borta är du ju i för sig inte men mitt förtroende för dig är klart borta. Även om jag vet att det inte är sant att jag inte duger så kommer tanken upp i huvet när jag ska visa alla att jag duger. Jag har liksom dig att leva upp till därför tvekar jag. Vet hur jävlans bra du var och är och om jag inte lever upp till dig kanske den där lilla biten av ånger i dig försvinner och du glatt och nöjt går vidare och säger, det var värt det, hon duger inte. Fan, det är inte så. Men om jag inte ska gå runt och undra vidare vill jag ha ett svar. Vad var anledningen till att du inte finns för mig mer?

Kommentarer
Postat av: Herta

hm. jag känner igen mig å jag tror inte jag e den enda. Enligt mig e man ute efter nån sorts bekräftelse men blir så ledsen om man inte får den, fast egentligen e ju det bra. För man ska inte leva som "bekreftelsekåt"!!! Du e bra Matilda=) låt inte dig själv tro nåt annat.

2010-03-29 @ 14:53:57
URL: http://hertiis.blogg.se/
Postat av: signe

Fint skrivet av herta! Men tilda, vill du förklara eller är det to complicated för min hjärna?



2010-03-29 @ 21:19:17
URL: http://sodeflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0