Persuit of happiness

Lycka är det viktigaste. Om man inte är glad, vad är livet värt då? Lycka kan vara allt, från att se ett barn skratta till att träffa sin äkta kärlek. Vet inte riktigt vad det är för mig. Förutom att det har nåt med musik att göra. 
När jag va liten va det att stå vid kanten av scenen, med ett brett smajl på munnen och ärligt talet stolthet över att jag är den jag är. Att efter spelningen bli buren av den där trygga famnen och vara glad, skratta och kolla på när alla skivor signeras. Och sen gå upp till hotell rummet och sova. Sen vakna och göra samma sak om igen.
Men det va förut. Tänk om det kunde va nu istället. Eller om man kunde gå bak i tiden och leva där lite längre. Skulle ärligt inte ändra nåt.
Men nån dag ska jag hitta något lika bra, nån dag kanske jag kommer va den människan den där lilla flickan kollar på med ett stort smajl på läpparna. Tror jag skulle va bra på det, skulle göra allt du inte gjorde. Skulle lägga den lilla flickan först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0